Show reviews that mention
service quote shipping quest boxes shipment price shipping customer service customer goods
Filter review
Most helpful review

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Very unhappy with shipping

On May 11th I ordered item 163147 a dress Order No. LEADV133113. It is now 42 days later and I have not received the order. I was told to check the tracking, which I have done for three weeks, the message is always the same, accepted at the sorting center in the Netherlands. How crazy is that? You shipped it not me. I want a refund immediately!!

User's recommendation: Good Luck.

View full review
ID
#2010255 Review #2010255 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Delivery Service
Preferred solution
Full refund

Not fast chipping

My order has not been seen and can't track IT, Get things done soon or i want my money back. Order Nr: lx79685****nl
View full review
ID
#1773873 Review #1773873 is a subjective opinion of poster.
Location
Oslo, Oslo County
Reason of review
Problem with delivery
Loss
$110
Preferred solution
Deliver product or service ordered

Scammers

I was quoted $800 + $200 discount for 17boxes of used household goods to be shipped to Guatemala. I measured all my boxes, i knew i was off by a few inches with the measurements. After i dropped my boxes at terminal i went straight to airport to catch my flight to Guatemala. So shippingquest.com sent me an invoice of $1400 (double the quote i was given) i had no choice to pay it. I PAYED FOR MY BOXES TO BE DELIVERED FROM PHILADELPHIA PORT TO GUATEMALA CITY. Well they provided flamingo to take care of the paperwork and picking the stuff up from the guatemala port to the city. ( i know i have to take care of taxes and clear custom) Well Well what a surprise here. They invoiced me here in Guatemala $870 not including $175 taxes $125 storage fee $80 Handling $35 for the bill of lading. According to flamingo lines here. The invoice shippingquest.com gave them (different from the one they game me and i payed for) they put on their bill of lading that i only payed $400 for my shipment and shippingquest.com didnt pay them a single dime for my stuff to be taken to guatemala city. AFTER SEVERAL EMAILS TO SHIPPINGQUEST.COM AND CALLS STILL NO ANSWER OR REPLY FROM THEM. So i went to their website chat and all they told me WE HAVE NOTHING TO DO WITH WHAY THEY DO IN GUATEMALA. Reallyyy? I payed you guys for my stuff to taken from philadelphia to guatemala city.
View full review
ID
#1536505 Review #1536505 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Shipping Service

Great experience!

Everyone at the company was incredible! For the customer care, billing to the people at the terminal. They were also the best price I could find with international shipping!
View full review
ID
#1411632 Review #1411632 is a subjective opinion of poster.
Location
Fort Worth, Texas
Service
Shippingquest Delivery Service
Reason of review
Good customer service
The price doubled when the shipment arrived at the terminal. This was a surprise to us but we still paid it. The confusion is where to send the money. You don't except what most people have as payment which expanded the confusion. The money was sent to the company but...
View full review
View full review
ID
#1408954 Review #1408954 is a subjective opinion of poster.
Location
Quincy, Massachusetts
Service
Shippingquest Delivery Service

Wonderful experience

The customer service of ShippingQuest was so wonderful and helpful. They helped us on setting up our account and shipment. We had a total of 25 boxes of 18 by 18 by 24 sizes as advised. They also recommend tips for us to save up from our bill and what to prepare for documents at the customs and for the shipment. We are quoted for $1400 and got a bill of $1600 not that bad for an estimate. We have followed all their instructions. Another great this with them is that they have been truly patient with us. We never run out of the question from the very start until we have received our goods here in Frankfurt. Together with our family we thank ShippingQuest for the job well done highly recommended.
View full review
ID
#1384254 Review #1384254 is a subjective opinion of poster.
Location
Frankfurt, Hesse
Service
Shippingquest Shipping Service
Pros
  • Great service
  • Personal service
  • Delivery time
Reason of review
Good customer service

The worst possible experience ever

I was given a quote for 25 boxes of the same size : 1300.00 (300 was truck cost so 1000 was for 25 boxes) I was told if I added boxes it would be for the same rate, possibly cheaper. I added 11 boxes. 40*11 = 440 dollars. They added 1500.00 Somehow they forgot to tell me about a fuel surcharge of 650 and they're claiming that the boxes fit on two pallets, one mostly empty but they're going to charge the pallet cost so the volume doesn't matter. And they're charging me for two pallets when they mentioned only one. When I complained their written quote did not include the fuel surcharge they pointed to some tiny text at the bottom of the quote. So line items for the smaller stuff and the second largest cost was completely never mentioned or itemized until they had my goods hostage. i am so screwed over by them.
View full review
2 comments
#1576502

Dear Customer, Every quote, booking and booking confirmation includes all surcharges. The booking confirmation clearly states your fuel surcharge and your palletizing charges.

Additionally, your quote states your cost per cubic feet. Your invoice is based on the final volume measured by the terminal.

Please reply to your invoice email so our billing dept can review once more. Thank you Customer service ShippingQuest Team

#1575924

Hi I am in the process of sueing them . well actually I had taken them to court and they lost.

So I am in process of tring to get My Lawyer says I need to find someone who has received a bill of lading from SQ with the terminal logistics name and account number that is willing to give me a declaration, My email is Wendysulda@***.com. I hope you can help thanks

View more comments (1)
ID
#1374170 Review #1374170 is a subjective opinion of poster.
Location
Sheffield, England
Service
Shippingquest Estimate
Cons
  • Multiple tactics to add hidden fees
  • False quote
  • Being belitted and bullied
Reason of review
Not as described/ advertised
Loss
$1000
Preferred solution
Price reduction

Job well done, impressed!

It was an unfortunate event on me, losing my job. Just got divorces and needed to move out of the country. I have a lot of things to move out and bring with me back to my parent's country. I had 1 sofa bed, furniture and tons of boxes of clothes and utensils. I saw Shippingquest when I search on Google for an international Ocean shipping company, I have read good reviews for them then I decided to go with them, though I was hesitant at first I still tried to call them to see how is their customer service works. At first they have told me that they cannot pack furniture and is that they no accept shipment with furniture and sofa bed. They suggested me to sell the furniture and bed so I had a second thought of doing it, I did anyway which I am happy with my decision for an additional income to ship out my goods. I continue communicating with them and I juts love how they give importance to their customers. All information, instructions and information are spoon fed to me. Very grateful for it. They picked up 17 boxes of my personal items. Process is on going and I have paid my bill base from my final measurements. I paid $1203.95 for my 17 boxes of some medium and some small sizes. When clearing customs in France, the agent their is quite rude, I forwarded my concern to shippingquest and they changed the agent assigned to me. I received my goods with no damage at all. I am truly impressed with the job well done.
View full review
ID
#1359886 Review #1359886 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Delivery Service
Pros
  • Great customer service
  • Customer service
  • Delivery time
Reason of review
Good quality

Nice customer service overall

I had one of my customer's recent order shipped with ShippingQuest. It was a Car Engine. So far, I am very impressed with how the customer service team of ShippingQuest had been very accommodating to us. It's not our first time to do international shipment but it was our first time to use them. The price was given an upfront and was sent through email. We fully understand how international shipment works and we appreciate the transparency of their work. The bill we received was fair enough for 1 crate of an engine we sent. Their Docs team has assisted us with documents needed to be prepared at the destination. They never fail to update you on the status of your shipment. They helped us to negotiate with their agent overseas to lower down the destination fees and customs fees. Overall we are very happy with our first experience with ShippingQuest we will surely use them again for our next transaction.
View full review
ID
#1341827 Review #1341827 is a subjective opinion of poster.
Location
New York, New York
Service
Shippingquest Shipping Service
Pros
  • Great service
  • Customer service
  • Personal service
Reason of review
Good customer service
Shippingquest - Poor handeling and Service
Shippingquest - Poor handeling and Service
Shippingquest - Poor handeling and Service
I wanted to have a carpet shipped from the US to the Netherlands. Shippingquest sent a quote which sounded reasonable. After agreeing to this quote and after the carpet had been picked up from St.Louis MO address the price of the service went up. Then no account was...
View full review
View full review
3 comments
#1575925

Hi I am in the process of sueing them . well actually I had taken them to court and they lost.

So I am in process of tring to get My Lawyer says I need to find someone who has received a bill of lading from SQ with the terminal logistics name and account number that is willing to give me a declaration, My email is Wendysulda@***.com. I hope you can help thanks

View more comments
ID
#1339112 Review #1339112 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Shipping Service
Cons
  • Unreliability
Reason of review
Poor customer service

Smooth sailing and we are very satisfied with their support.

Prior to making the reservation with ShippingQuest, we had all known that shipping internationally is very stressing especially dealing with Customs. Before we book our shipment we check with our consulate what charges we may get also we check with ShippingQuest if they cater destination fee. They made it clear to us that it will be on our shoulder. We got a quote for shipping our Piano and 5 medium size boxes for $1500. They advised us to have our piano crated and palletized our boxes to avoid any charges at the terminal. After we palletized and crated our goods we gave them the measurement, the final volume, and weight. Though we are not sure of the weight we then just gave them an estimate. At the time of pickup driver was very helpful and carefully loaded our piano to the truck. Our freight was shipped but then we face a little issue with the customs in Australia. The Customs office took quite long to approved our documents. We advise ShippingQuest to delay the shipment to avoid storage fees is Australia cause we have known that it is very expensive to store our goods there. ShippingQuest immediately found a way to delay our shipment. They have stored our goods ion Singapore warehouse since as per them the storage there is very cheap. They have also worked on changing the vessel for me and loop me in with the update of my shipment. It took us 3 weeks to get our paperwork approved in Australia, then on, ShippingQuest release our goods in Singapore. When the shipment arrived in Australia the process of clearance has been so smooth since we are prepared with all the necessary things to do. Thank you ShippingQuest for the help!
View full review
ID
#1331986 Review #1331986 is a subjective opinion of poster.
Location
New York, New York
Service
Shippingquest Delivery Service
Pros
  • Personal service
  • Great customer service
  • Delivery time
Reason of review
Good quality

Thank you for being considerate!!!

I was about to have a business trip going to Ireland last month and I need to bring with me 3 huge boxes for my presentation. I search online and found ShippingQuest and made a quote and booked online. I have successfully drop off my goods and received my bill. Bill for $800 for 3 large boxes shipping to Ireland is a good price considering they pick up the items to my apartment. When I was about to pay my invoice an unfortunate event happened. Without any clue my brother passed away due to car accident. It was a surprise to everyone. We are saddened we lost such precious family member but then I was not also prepared for the burial expenses. So I had to cancel my flight to Ireland and stay and my goods we're already at the export terminal about to sail out. I have called shippingquest immediately and advise them what happen. They have expressed their deepest sympathy by giving me big discount and even free storage til the promised date I can collect again the funds to complete my invoice. I got back with them after almost a month and checked if my goods are still okay, they replied with yes and goods are in good condition. I paid my invoice right away and git my goods shipped. Now that I am already in Ireland my business presentation was successful and I want to thank ShippingQuest for making my event possible!
View full review
ID
#1331397 Review #1331397 is a subjective opinion of poster.
Location
New York, New York
Service
Shippingquest Delivery Service
Pros
  • Great service
  • Delivery time
  • Great customer service
Reason of review
Good customer service

Great start, disastrous finish.

Shipped a single pallet of household goods, keepsakes and clothing to Romania from the US West Coast. I couldn't have asked for a more smooth transaction. The price was competitive; i was kept informed at all stages of the shipping; and the little shipment arrived at the destination a little ahead of time. I had pretty much liquidated all my belongings, and kept only the irreplaceable art, keepsakes, family photos, specialty kitchen items, and the best of my clothing, so the total weight was under 200 pounds, and consisted of only 26 boxes that all fit on one pallet. As life sometimes dictates, my plans were changed for me before the shipment arrived, so i attempted to arrange to return the un-opened, un-touched shipment from Romanian Customs, back to the US West Coast. I arranged for ShippingQuest to return the shipment, and was assured they would get back to me with a bid estimate. Meanwhile, Romanian Customs was charging a storage fee of 15 Euros/day, so i contacted ShippingQuest quite often, and was always assured that it was under control and that they were just waiting for Romanian "Agent" to contact them with the necessary customs details. The shipment over was so smooth that i had what turned out to be a very misplaced trust in the integrity and competency of this shipper. After repeated contacts produced only assurances and promises from the last of August, until the end of the year, i finally set out to try and contact Romanian Customs myself, just to see why my shipment was apparently being held up by them. I was also informed by ShippingQuest that i "must" send them the Customs storage fees, before they could process the shipment. (They'd already assured me twice that the shipment was "In Route" back to the US.) In January, i wired ShippingQuest $2,500.00 for the accumulated storage fees, in spite of thinking that these fees could have been far less, had they got on the phone with their "Agent", and got their act together. In February, i finally heard from Romanian Customs, and was informed that because the shipment was "abandoned" for over 90-days, it had been confiscated or destroyed by the Romanian government THE PRIOR NOVEMBER!!!, before ShippingQuest asked for the $2,500.00 the following December. I'm just an old guy on a fixed retirement income, or i would have sued. ...As it stands, their incompetency caused the loss of a lifetime's worth of keepsakes, photographs and art that are irreplaceable; my wardrobe, including fairly expensive suits and western hats; and all my medical, tax and personal records, ...and God knows what else. ...And to top it off, they basically defrauded me out of $2,500.00 in cash to supposedly pay storage fees for a shipment that they surely know had been destroyed 2-3 months earlier. An estimate of the value for what "was" replaceable in the shipment is +/- $15,000.00, not counting the $2,500.00 that they defrauded me out of. Would i ever use them again, or recommend them to a friend. .............Not just no, ...but H___ NO!!
View full review
4 comments
#1575926

Hi I am in the process of sueing them . well actually I had taken them to court and they lost.

So I am in process of tring to get my settlement, but they are hiding and changing account numbers to trick us, so my Lawyer says I need to find someone who has received a bill of lading from SQ with the terminal logistics name and account number that is willing to give me a declaration, My email is Wendysulda@***.com. I hope you can help thanks

#1535295

Dear Mr Truelove, Thank you for your review. Your goods arrived on time per our commitment to you.

Per your booking you were supposed to clear customs and collect your goods on time. You disappeared for months and months since you claimed you were ill. ShippingQuest has no control over government customs anywhere, There are rules and regulations that govern all imported shipments and consignees must clear customs and collect the freight in a specified time. You disappeared for months and months.

Customs will discard your freight. ShippingQuest did not fail in any way. Consignees have a responsibility and you failed to meet that responsibility. Your booking was door to port, and ShippingQuest provided the service perfectly just like you mentioned in your review.

Once your freight sailed the ocean bill of lading copy along with instructions and contact information for our agent was emailed to you. This is when you are required to take over, contact our agent and be ready to clear customs and collect your goods.

You never did that, thus resulting in Romanian customs to discard your freight. Please be accurate with your review.

#1541106
@ShippingQuest

My review already stated that the trip over was great. My dispute was in the incompetent and dishonest way your company treated me when i was trying to return the goods to the US.

I have the full email record of our communications beginning from the August prior to the November Romania confiscated/destroyed my goods. Your own documentation should include this record of events. I was assured by your company numerous times that everything was being handled. Your own records will detail how often you assured me that everything was under control, ...and they will also confirm that i was communication with your company and NEVER "disappeared for MONTHS".

That is an out and out lie, but you already know that, because you have the same record of our communications that i do. I wasn't "ill" until the following December, when i required an emergency surgery, and as soon as i was able to review your correspondence, i arranged to wire you the $2,500.00 that you suddenly needed urgently, ...when the shipment had already been destroyed, due to your own incompetence, If you will take a cursory review of your own records of our correspondence, you will see that your request for the cash wire was "after" the Romanian government had confiscated my goods, and "after" your company had assured me no less than twice that my goods were "In Route" back to the US. ...Your records should also show that i contacted you to inform you that my goods were lost, and i requested a receipt for the $2,500.00 that you supposedly were to pay the Customs storage fees. Your employee responded via telephone that my request had been "turned over to your documents department".

....That was the last i ever heard from you. If you doubt my word, or your "documents department" operates at the same level of inefficiency as the personnel that were supposedly working on the return shipment of my goods, ...i'm more than happy to publish all the email between us, that will show that it was your company's incompetence and/or slackness that led to the destruction of my goods, ...and that your request for the $2,500.00 came AFTER my goods were already destroyed.

I don't expect anything from ShippingQuest, because if you were going to make good on all you said you'd do in our correspondence, you'd have done it by now. "This" response to your reply to my complaint is merely to assure other readers that there is nothing untrue or exaggerated about my initial post, and my characterization of it is accurate, ...and i'm happy to supply the email record, if you or anyone else doubts the "accuracy" of my review.

#1641384
@PissedConsumer1541106

I think your own records would have convinced you that you should at least return the $2,500.00 you insisted you needed for "customs storage fees", that i paid "after" (the records show) Romanian customs already confiscated/destroyed my shipment. ...But, i s'pose you probably thought that was pretty cool to receive such a bonus for doing absolutely nothing?

View more comments (3)
ID
#1322434 Review #1322434 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Delivery Service
Cons
  • That they were incompetent and dishonest
Reason of review
Total loss of +/- $15,000.00 shipment due to incompetency, and an additional $2,500.00 due to fraudulent charges.
Loss
$17500
We moved from North Carolina to Lisbon, Portugal and had 11 boxes (50inX50inX24in) to ship. At first everything was really smooth. The quote was great when comparing to other companies, and the lady Cris was really helpful during all the times (10?) we spoke on the...
View full review
View full review
3 comments
#1641592

I couldn't have asked for better customer service when i used Shipping Quest for the trip to Romania, ...But when i asked if they would ship me back, and they said they could, is when the trouble began. Their customer service went from excellent to poor, ...from poor dishonest, ...from dishonest to fraudulent, ...and from fraudulent to non-existent. I will, of course, NEVER use Shipping Quest again, and i recommend against them to ANYONE planning to ship household goods overseas.

View more comments
ID
#1321381 Review #1321381 is a subjective opinion of poster.
Location
New York, New York
Service
Shippingquest Shipping Service
Cons
  • How they treat customers
  • Shipping service
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Price reduction
Shippingquest - Destroyed items
Shippingquest - Destroyed items
Shippingquest - Destroyed items
Shippingquest - Destroyed items
Shippingquest - Destroyed items
I entrusted ShippingQuest with shipping my items over to Stockholm, Sweden from Ohio. My guitar and my hard case were completely destroyed and my bookshelf was damaged. This company did not ship my items properly. I packed them as advised. I sent photos to the company...
View full review
View full review
3 comments
#1531734

Dear Shaina Shenefelt, Thank you for your email. We are very sorry to hear about your damages.

Please keep in mind ShippingQuest is only a shipping company. You are required to package your goods appropriately for export. Customers are encouraged to purchase insurance. ShippingQuest customers support are only permitted to call a potential customer 2 times.

Our records clearly show that our agents were merely assisting you with the booking which required a back and forth conversation. Our customer services dept are well trained and respect the privacy and peace of all of potential customers. Your booking was for 35 cubic feet, the final volume at the receiving terminal was measured at 60 cubic feet. ShippingQuest quotes are based on freight dimensions and weight that is entered by the user in order to generate a quote.

Our quotes will not include: -Palletizing ( since customers will or will not palletize on there own -Fuel surcharge ( since fuel goes up and down ) -Additional weight, or volume ( invoices are based on real dimensions measured by a third party to confirm final volume and weight All quotes, terms of service, booking confirmation all clearly state that if customers do not palletize the freight, it will be done at the terminal for $95.00. All quotes, terms of service, booking confirmation all clearly state that all bookings will have a fuel surcharge.

View more comments
ID
#1317485 Review #1317485 is a subjective opinion of poster.
Service
Shippingquest Delivery Service
Reason of review
Damaged or defective
Loss
$600
Preferred solution
Compensation for my damaged items
I had the misfortune to believe in their quote to ship few packages from USA to Europe and from the initial quote of $379 they are now asking something like $1,180. They use low cost quotes to attract clients in a trap, once the packages are dropped off they start...
View full review
View full review
13 comments
#1695834

How do I sue Combiline, Milan Italy? Chamber of commerce?

Outrageous theft for my small 5 cm shipped from USA to Milano. Not twice or 3 times but SIX times the amount offered to me and the MAXIMUM IMPORT DUTIES and Italian port taxes. Unbelievable theft. WHO CAN HELP FILE A LAWSUIT?

Thanks Robert Banos, California. USA rab.cws@***.com

View more comments
ID
#1310503 Review #1310503 is a subjective opinion of poster.
Location
New York, New York
Reason of review
Pricing issue
Loss
$800
Preferred solution
Price reduction

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article